ایزکد

مراسم افتتاح رسمی سامانه ایزکد توسط دستان پربرکت استاندار محترم استان آذربایجان شرقی جناب آقای دکتر بیگی

به صورت پایلوت کشوری در روز 29 مهر 1388 همزمان با بزرگداشت روز ملی صادرات
 
 
 

اهداف و استراتژی ها

اهداف و استراتژی کلان :

1- ارتقاء سطوح مهارت تجارت و توسعه ارتباطات خارجی استان

2- تقویت و توسعه ظرفیت­های تجاری در سطح استان

3- گسترش و متنوع­سازی کالا و خدمات صادراتی استان

4- افزایش سهم استان در تجارت خارجی کشور

5- ایجاد رقابت جهت کیفیت محصولات و خدمات صادراتی

6- افزایش تولیدات صادراتی استان

اهداف بنیادین و عملیاتی :

• هدف بنیادین از ارتقاء سطح مهارت تجارت و توسعه ارتباطات خارجی استان

- ارتقاء سطح دانش تخصصی تجار و بازرگانان

- تقویت و برقراری ارتباطات استان با کشورهای خارجی

- هدف بنیادین از تقویت و توسعه ظرفیت­های تجاری در سطح استان

- توسعه زیرساختهای تجاری استان

- بهبود عملیات تجارت الکترونیکی

• هدف بنیادین از گسترش و متنوع­سازی کالا و خدمات صادراتی استان

- گسترش اطلاع­ رسانی رویدادهای تجاری به بنگاه­های اقتصادی استان

- توسعه بانک اطلاعات تولید و صادرات کالا و خدمات استان

- تقویت سیاست­ها و برنامه­های تشویق و حمایت از هرگونه صادرات بنگاه­های اقتصادی استان

• هدف بنیادین افزایش سهم استان در تجارت خارجی کشور

- تجهیز و توسعه بانک اطلاعات سهم استان از تجارت خارجی کشور در تمامی حوزه­های کالایی و خدماتی

- توسعه بازاریابی و گسترش بازارهای هدف

- مطالعه و بررسی موانع و مشکلات توسعه تجارت خارجی استان و اقدام فوری جهت رفع و حل آنها

• هدف بنیادین از بهبود کیفیت محصولات و خدمات صادراتی استان

- تشویق و حمایت از صادرکنندگان کالا و خدمات با کیفیت

- ایجاد و پشتیبانی نمایشگاه دائمی الکترونیکی بین­المللی

- هدف بنیادین از افزایش صادراتی استان

- توسعه بانک اطلاعات پتانسیل­ها و مزیت­های تولید صادراتی استان

- تویت تشکل­های مربوط به تولیدکنندگان کالاهای غیرصادراتی جهت ورود به بازارهای خارجی

استراتژی و برنامه­های اجرایی و عملیاتی :

• استراتژی ارتقاء دانش تخصصی تجار و بازرگانان

- انجام نظرسنجی از تجار به منظور ارزیابی نیازمندیهای تجاری و بازرگانی آنها

- برگزاری نشست­های تخصصی آموزشی و اطلاع­رسانی

• استراتژی تقویت و برقراری ارتباطات استان با کشورهای خارجی

- اعزام هیأتهای تجاری به کشورهایی نظیر آذربایجان، روسیه، CIS، مالزی، اکراین و آفریقا

- پذیرش هیأت­های تجاری از کشورهای طرف مبادلات تجاری استان (ایی­توریسم)

- برگزاری همایش­ها و نشست­های مشترک با تجار و بازرگانان کشورهای طرف تجاری استان

• استراتژی رفع موانع و مشکلات مناسبات و ارتباطات استان با کشورهای خارجی

- انعکاس به موقع مشکلات و موانع به مراجع ذیربط و پیگیری حل آنها

• استراتژی توسعه زیرساختهای تجاری استان

- انجام مطالعات و ارزیابی نیازهای استان به زیرساخت­های جدید تجاری

• استراتژی حمایت از شرکت­های توانمند صادراتی

- شناسائی شرکت­های مدیریت صادرات استان و تقویت و حمایت از آنها

- پیشنهاد راهکارهای حمایت و توسعه و تقویت شرکت­های توانمند صادراتی و مدیریت صادرات به سازمان توسعه تجارت ایران

• استراتژی گسترش اطلاع­رسانی مقررات و رویدادهای تجاری به بنگاههای اقتصادی استان

- مکاتبه و نشست با بنگاههای اقتصادی جهت تجهیز امکانات و سیستم ادارای به اینترنت و ایمیل جهت بهره­مندی از سیستم اطلاع ­رسانی الکترونیکی سازمان بازرگانی استان

- پی­گیری الزام تشکل­ها و نهادی غیردولتی جهت اطلاع ­رسانی رویدادهای دریافتی از سازمان به اعضای تحت پوشش

• استراتژی تقویت سیاست­ها و برنامه­های تشویق و حمایت از هرگونه صادرات بنگاه­های اقتصادی

- توجه به اطلاع­رسانی به موقع به بنگاه­های اقتصادی از برنامه­های حمایتی صادراتی دولت

- اطلاع­ رسانی ویژه به بنگاه­ها از سیاستهای حمایتی دولت نظیر اختصاص یارانه به آن دسته از کالاهایی که برای اولین بار صادر می­گردند. (کالای خرید ، بازار جدید)

- تجهیز و توسعه بانک اطلاعات سهم استان از تجارت خارجی کشور در تمامی حوزه­های کالایی و خدماتی

- تجزیه و تحلیل خروجی بانک اطلاعات استان، اقدام و برنامه­ریزی برای جبران کاهش و افزایش سهم استراتژی

• استراتژی توسعه بازاریابی و گسترش بازارهای هدف

- برگزاری نمایشگاه­های بین­المللی (الکترونیکی) در کشورهای هدف خارجی

- اعزام و پذیرش هیأت­های تجاری به ویژه از کشورهای همجوار و CIS

- برگزاری جلسات معرفی مراکز تجاری ایران در کشورهای خارجی نظیر دبی و ...

- مطالعه و بررسی تحلیلی بازارهای هدف و اطلاع ­رسانی فرصت­ها به تجار و بازرگانان

- جمع­آوری اطلاعات مرتبط با بازاریابی از جمله رویدادهای تجاری و اطلاع ­رسانی به تجار

• استراتژی مطالعه و بررسی موانع و مشکلات توسعه تجارت خارجی استان و اقدام فوری جهت رفع و حل آنها

- ارتباط مستمر با صادرکنندگان و تجار جهت استخراج مشکلات و موانع تجارت

- برگزاری جلسات تخصصی و طرح موضوعات و موانع جهت اتخاذ راهکارهای مقتضی و اقدام به حل سریع آن

- اقدام پیشگیرانه جهت جلوگیری از بروز مشکلات و موانع در مسیر تجارت خارجی استان

• استراتژی توسعه بانک اطلاعات پتانسیل­ها و مزیتهای تولید صادراتی استان

- ایجاد بانک اطلاعاتی از محصول دارای مزیت­های نسبی تولید صادراتی استان

- استخراج تولیدکنندگان کالاهای صادراتی و شناسائی تولیدکنندگان کالاهای غیرصادراتی به ویژه در حوزه­های دارای مزیت نسبی

- بررسی دلایل عدم توجه به صادرات کالا توسط واحدهای تولیدی و دسته­بندی و نتیجه­گیری و انجام تحلیل­های لازم

• استراتژی تقویت تشکل­های مربوط به تولیدکنندگان کالاهای غیرصادراتی جهت ورود به بازارهای خارجی

- سازماندهی کلیه واحدهای تولیدی اعم از صادراتی و غیرصادراتی و مشارکت دادن همه آنها در برنامه­های توسعه صادرات

- ایجاد ارتباط مداوم مستقیم و یا غیرمستقیم «از طریق تشکل مربوطه» جهت انعکاس به موقع رویدادها و جلب مشارکت بیشتر آنان در برنامه­های توسعه صادرات

• استراتژی ارتقاء و انتقال دانش و فنون صادرات به واحدهای تولیدی کالاهای غیرصادراتی

- برگزاری دوره­های آموزشی تجاری برای واحدهای تولیدی کالاهای غیرصادراتی

- ایجاد و تقویت ارتباط و اطلاع­رسانی مستمر رویدادهای تجاری به واحدهای تولیدی کالاهای غیرصادراتی

- ایجاد انگیزش و رقابت و اشتیاق برای صادرات در بین واحدهای تولیدی کالاهای غیرصادراتی

• استراتژی تشویق و حمایت از بنگاه­های تولیدی جهت بهره­برداری از سیستم­های نوین کیفیت و استاندارد در تولید

- دریافت فهرست بنگاه­های تولیدی دارای گواهینامه­های استاندارد و ایزو کیفیت از مراجع ذیربط به منظور شناسایی آنها

- مکاتبه و ارتباط با واحدهای فاقد نشان­های کیفیت و گواهینامه­های و استاندارد جهت تبیین جایگاه کیفیت و استاندارد در تولید کالا و خدمات صادراتی

• استراتژی حمایت از شرکت­های متخصص در زمینه پیاده­سازی سیستم­های پیشرفته کیفیت و استاندارد و نیز طراحان الگوهای بسته‌بندی

- سازماندهی واحدهای الگوهای بسته­بندی و توسعه و تقویت آنها

• استراتژی تشویق و حمایت از صادرکنندگان کالاها و خدمات با کیفیت

- اقدام به موقع و اولویت­دار برای حل مشکلات و موانع تولید و تجارت این قبیل واحدهای تولیدی

- انتخاب صادرکنندگان نمونه کالاها و خدمات با کیفیت برتر و معرفی آنها به بنگاه­های اختصاصی بین­المللی

کاربردها و خدمات ایزکد :

• ایجاد پایگاه خبری اقتصادی در دو زبان فارسی و لاتین

• نمایش جدیدترین اخبار پایگاه های مرتبط

· ایجاد و اختصاص صفحات اختصاصی سازمانها و نهادهای دولتی جهت نمایش اطلاعات و خدمات و اخبار و راه های ارتباطی به همراه کنترل پنل اختصاصی مدیریت این قسمت برای آنها

• دسته بندی و نمایش گروه ها و زیر گروه های کالا و خدمات در صفحه اول سایت جهت دسترسی آسان کاربران با امکان ویرایش و افزودن گروه ها و زیرگروه ها به صورت نا محدود

• موتور جستجوی ایزکد با امکان جستجو در بین کالاها ، شرکتها و تجار و نمایش اطلاعات و لینک ورود به صفحات شخصی واحدها

• واگذار كردن صفحات اختصاصی به بنگاه های فعال و معرفی آنان در سطح ملی و بین المللی با نمایش اطلاعات عمومی ، اطلاعات تماس ، تاریخچه ، نوع فعالیت ، تصاویر كالاها به همراه عكس و تمامی گواهینامه های معتبر (الزامی ویا اختیاری ملی و بین المللی از جمله IRANCODE،ISIRI،ISO،GS1،HSو...) ، تصاویر تبلیغاتی واحدها به همراه آرم ، شعار تبلیغاتی ، آلبوم تصاویر وآهنگ سازمانی.

• ایجاد امكان بروز رسانی و ویرایش تمامی مشخصات هر واحد به همراه آموزش نحوه استفاده از این بخش به آنها

• ایجاد رقابت بین واحدها از طریق بیشترین تعداد بازدیدكنندگان و نمایش جدیدترین اعضای سایت و نمایش محصولات پربیننده بصورت اتوماتیک در صفحه اصلی فارسی و لاتین

• برگزاری استعلام های دولتی و غیر دولتی از طریق سامانه ایزکد و امکان شرکت در تمامی استعلام ها برای همه واحدها اعم از دولتی و غیر دولتی به همراه کنترل پنل و آموزش نحوه استفاده از آن

• سیستم اطلاع رسانی و جستجو در بین بانک اطلاعاتی واحدها و استفاده از امکانات سامانه ایزکد از طریق SMS

• ای توریسم و رزرواسین هتلها و مراکز توریستی از طریق سامانه ایزکد

• صندوق پیام ایزکد (سیستم ارتباطات مردمی مدیران) جهت ارتباط عموم مردم اعم از واحدهای تجاری یا صنفی تا یک شهروند عادی با هر یک از مدیران دولتی و غیر دولتی در بستری امن و کاملاً خصوصی

• سیستم پاسخگوی آنلاین جهت پاسخگویی به پرسشهای تمامی کاربران اعم از کاربران مهمان و کاربران عضو سامانه.

• لازم به توضیح است که کلیه سیستم های راه اندازی شده به صورت چند زبانه می باشد که فعلاً زبان های فارسی و لاتین قابل اجراست .

 http://www.eazcode.ir 



۱۳۹۰/۱۰/۵ بازگشتبازگشت